Regulamin sesji onkologicznej
I. Abstrakty.
- Tematem sesji konkursowej jest: „Onkologia i medycyna paliatywna”.
- Prace mogą dotyczyć wszystkich dziedzin onkologii oraz medycyny paliatywnej.
- Przedmiotem oceny konkursowej są prace oryginalne, nieopublikowanebw czasopismach. Nie przyjmujemy opisów przypadków medycznych (case reports), ani prac przeglądowych (reviews).
- Autorami prac biorących udział w Sesji Onkologicznej mogą być studenci Uczelni Medycznych wszystkich lat i wszystkich kierunków. Nie przyjmujemy prac od doktorantów.
- Nadesłany abstrakt może mieć maksymalnie 4 współautorów.
- Jedna osoba może być pierwszym autorem maksymalnie 1 abstraktu i współautorem maksymalnie 2 abstraktów.
- Tekst abstraktu nie może przekraczać 300 słów. Abstrakt nie może zawierać wykresów, tabel, rysunków.
- Wymaganą czcionką jest Calibri, 11; odstęp pojedynczy.
- Abstrakty muszą składać się z czterech modułów:
a) Wprowadzenie,
b) Materiały i metody,
c) Wyniki,
d) Wnioski.
- W abstrakcie uwzględnione muszą zostać (poza limitem znaków):
a) nazwiska i imiona autorów,
b) nazwisko i imię opiekuna naukowego,
c) nazwa instytucji,
d) tytuł abstraktu.
- Abstrakt musi być zapisany w formacie .doc lub .docx.
- Za treść i formę abstraktu odpowiada osoba zgłaszająca.
- Zgłoszenie pracy następuje przez wysłanie abstraktu drogą elektroniczną na adres: abstrakt.mim@gmail.com. W tytule wiadomości powinny zostać zawarte informacje zgodnie z wzorem: „ABSTRAKT SESJA ONKOLOGICZNA Jan Nowak- „Wpływ A na B”
- Abstrakty muszą być wysłane w nieprzekraczalnym terminie do 15 marca 2019 r.
- O zakwalifikowaniu abstraktu decydować będzie Komisja Konkursowa.
- Komisja Konkursowa wybiera i kwalifikuje 8 najlepszych abstraktów do prezentacji ustnej podczas sesji konkursowej, która odbędzie się 23 marca 2019 r. w trakcie II Ogólnopolskiej Konferencji „Magis in Medicinae”.
- O zakwalifikowaniu pracy do sesji ustnej autorzy dowiedzą się drogą mailową w terminie do 16 marca 2019 r. (na adres mailowy, z którego zgłoszono abstrakt). Autorzy, których prace nie zostaną zaakceptowane również zostaną poinformowani.
- Komisja Konkursowa zastrzega sobie prawo do zmiany liczby prac prezentowanych podczas sesji ustnej.
- Decyzja Komitetu jest nieodwołalna i wiążąca.
- Komitet Konkursowy odrzuci prace zgłoszone niezgodnie z niniejszym Regulaminem.
- W razie rezygnacji z udziału w Konferencji prosimy o niezwłoczne poinformowanie o tym Komisji Konkursowej (mail: abstrakt.mim@gmail.com)
- Zgłoszenie pracy przez autorów jest równoważne z :
a) zapoznaniem się z poniższym regulaminem oraz jego akceptacją
b) zgodą na gromadzenie i przetwarzanie przesłanych danych osobowych przez Organizatora Konferencji
- W przypadkach nieujętych w poniższym regulaminie głos decydujący ma Komitet Organizacyjny Sesji Naukowej – Cyntia Szymańska.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem jego opublikowania tj. 19 lutego 2019 r.
II. Sesja ustna (prezentacja prac)
- Autorzy zakwalifikowanych do prezentacji prac studenckich zobowiązują się do przesłania drogą elektroniczną prezentacji multimedialnej do 3 dni kalendarzowych od daty Konferencji tj. do 20 marca 2017 roku.
- Prezentacja multimedialna powinna być zapisana w formacie MS Office Power Point.
- Organizator informuje, iż nie ponosi odpowiedzialności w sytuacji, gdy prezentacja zostanie zapisana w innym formacie niż MS Office Power Point.
- Nieprzesłanie prezentacji multimedialnej w wyznaczonym terminie skutkować będzie skreśleniem pracy z listy prezentowanych prac na forum Konferencji.
- Praca prezentowana jest przez 1 osobę.
- Certyfikat potwierdzający wygłoszenie pracy wystawiony zostanie jedynie dla osoby prezentującej.
- Za pracę nagrodzoną wystawiony zostanie certyfikat z wyszczególnioną osobą prezentującą oraz wszystkimi autorami.
- Sposób prezentacji ustnej:
a) czas przeznaczony na wystąpienie ustne wynosi 6 minut,
b) po przekroczeniu 6 minut Organizator zastrzega sobie prawo do przerwania prezentacji;
c) po prezentacji przewidziana jest 4 minutowa dyskusja z Komitetem Naukowym Sesji Onkologicznej;
d) w dyskusji mogą wziąć wszyscy współautorzy pracy.
- Spośród wygłoszonych prezentacji zostaną wyłonione na zasadzie konkursu 3 najlepsze prace (I miejsce, II miejsce oraz I wyróżnienie).
- O kolejności miejsc będzie decydowała suma punktów przyznana przez członków Komitetu Naukowego. W sytuacji, gdy dwie lub więcej prac uzyskają identyczną liczbę punktów, głos decydujący o przyznaniu miejsc będzie mieć Przewodniczący Komitetu Naukowego.
- Elementy pracy oceniane przez Komitet Naukowy to:
a) Innowacyjność
b) Przydatność w pracy klinicznej
c) Przygotowanie merytoryczne pracy, w tym zgodność pracy z tematem.
d) Czytelność treści oraz estetyka prezentacji
e) Opracowanie statystyczne
f) Dyskusja z Komitetem Naukowym
- Komitet Naukowy Sesji Onkologicznej stanowi komisja złożona z pracowników naukowych uczelni wyższych oraz jednego przedstawiciela studentów.